معرفی کتاب روزی مثل امروز

معرفی کتاب روزی مثل امروز نوشته پیتر اشتام نشر افق

پیتر اشتام یکی از جذابترین نویسنده‌های منه. با کتابی به اسم اگنس باهاش آشنا شدم و چقدر خوندنش بهم کیف داد. اما پیتر کتابهای خوندنی دیگه‌ای هم داره که خالی از لطف نیست خوندن این کتاب‌ها. اما این کتاب یعنی کتاب روزی مثل امروز که پیتر اشتام با هنرمندی اون رو نوشته، باز هم یک داستان عجیب و خوندنی با خودش داره.

کتاب «روزی مثل امروز» رمانی نوشته «پتر اشتام»ه که اولین بار در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. مردی سوییسی و حدودا چهل ساله به نام «آندرئاس» در پاریس به تدریس زبان آلمانی مشغوله و اغلب وقتش رو صرف فکر کردن به عشق از دست رفته دوران جوانیش یعنی «فابین» می‌کنه. این در حالیه که با زنهای مختلفی رابطه داره که خیلی هم بهشون علاقه‌مند نیست. «آندرئاس» خود را فردی ساکت و منفعل در نظر می گیره اما با شنیدن خبری در مورد سلامتیش،وضعیت مثل قبل نمی‌مونه.

درباره نویسنده کتاب روزی مثل امروز یعنی پیتر اشتام

پیتر اشتام در سال ۱۹۶۳ در سوئیس به دنیا آمد. پدرش حسابدار یک شرکت بود. پتر پس از پایان دبیرستان مدت سه سال به عنوان حسابدار کارآموزی کرد و پس از مدتی تصمیم گرفت وارد دانشگاه زوریخ شود. در دانشگاه زوریخ دوره های کوتاه مدت مختلفی چون ادبیات انگلیسی، کسب و کار و روانشناسی را گذراند و در این مدت به عنوان کارآموز در آسایشگاه روانی به کار مشغول شد. اشتام مدتی را در نیویورک، پاریس، و اسکاندیناوی به سر برد و سرانجام در سال ۱۹۹۰ به عنوان نویسنده و روزنامه نگار مستقل در زوریخ مستقر شد. اشتام مقالات زیادی را برای نشریات و مجلّات معتبر نوشته است. او برای نگارش نمایشنامه هایش مفتخر به دریافت جوایز ادبی بسیاری شد. لحن سرد و پراکنده گویی از ویژگی های سبک نگارش اوست. اشتام در سال ۲۰۰۳ رسما به عضویت هیئت نویسندگان سوئیس درآمد.

احسان طریقت